učenci  
 
 
 
 
 
  projekti  
  kotički učiteljev  
  hitre povezave  
  vizitka
  govorilne ure
  urniki
  šolski zvonec
  publikacija - LDN šole
  dokumenti
  spletne povezave  
  Spletna učilnica Moodle
Twitter @OsNaklo
  šolsko glasilo Kapljice
Zgodovina - 2. svet. vojna
Ministrstvo za šolstvo
Občina Naklo
Državni izpitni center
  Učiteljska.net
  Zmaga - spletno učenje
  Spletni slovar PONS
  Zaključeni projekti  
  Kazalniki socialnega kapitala, kulturnega kapitala in šolske klime v napovedovanju šolske uspešnosti otrok in mladostnikov

šol. leto 2010/11, 2011/12

Na Pedagoški fakulteti Univerze Ljubljani, v sodelovanju s Filozofsko fakulteto UL in Pedagoško fakulteto Univerze na Primorskem, poteka ciljno raziskovalni projekt Kazalniki socialnega kapitala, kulturnega kapitala in šolske klime v napovedovanju šolske uspešnosti otrok in mladostnikov, ki ga financirata Ministrstvo za šolstvo in šport RS in Agencija za raziskovanje RS. Eno od področij raziskovanja se nanaša na preverjanje učinkovitosti različnih oblik učne diferenciacije in individualizacije.

Kot ste že seznanjeni, je v slovenski šolski zakonodaji pri treh predmetih (slovenščini, matematiki in tujem jeziku) dana možnost, da se osnovne šole same odločijo za obliko diferenciacije in individualizacije. V zadnjem triletju pri danih predmetih šole lahko izbirajo med delom v homogenih skupinah, heterogenih skupinah in poučevanjem dveh učiteljev hkrati. Gre za pomembno izbiro, ki bi morala biti podprta z jasnimi raziskovalnimi izsledki, vendar pa do sedaj še nimamo celovite raziskave, ki bi odgovorila na vprašanje, ali obstaja razlika v učinkovitosti dela v homogenih in heterogenih skupinah.

V vzorec raziskave so zajete šole, ki pri matematiki ali slovenščini izvajajo različne oblike diferenciacije. Zanima nas, ali se med učenci, ki so pri pouku slovenščine ali matematike v homogenih ali heterogenih skupinah, pojavljajo razlike v njihovi učni uspešnosti, znanju ter drugih konativnih vidikih, kot so motivacija, odnos do predmeta ipd.

Učenci 38 šol, zbranih v vzorcu, bodo izpolnjevali anketne vprašalnike in preizkuse znanja, ki jih bodo pripravili posebni strokovnjaki iz področja matematike in slovenskega jezika. Vsakemu učencu je zagotovljena popolna anonimnost. Raziskovalcem ni razkrita identiteta nobenega učenca. Vsi izdelki učencev bodo šifrirani in uporabljeni le v raziskovalne namene.

dr. Milena Valenčič Zuljan, vodja projekta

 

OŠ Naklo sodeluje v projektu na področju slovenščine. V raziskavo o učnih oblikah so vključeni učenci 9. razredov in učiteljice slovenščine Tina Primožič, Tanja Novak in Tina Žagar Pernar.


 
   
 
OŠ Naklo
 
 
domov | šola | dogodki | pouk | učenci | starši | zaposleni | vrtec