|
ERASMUS+: JAZ ZMOREM, TI ZMOREŠ, MIDVA ZMOREVA VEČ
Spodbudno učno in delovno okolje nista nekaj, kar bi šola ali organizacija imela že sama po sebi, ampak ju je treba ustvariti in negovati. Raziskave potrjujejo, da obstaja korelacija med spodbudnim okoljem in učnim uspehom učencev ter njihovo motivacijo za delo, poveča se pogostost uporabe novih idej poučevanja, zavest o skupnih ciljih in tudi pripadnost. Vsaka šola zato poleg dobre organizacije in vodenja potrebuje tudi skupno vizijo, šolski red in jasna navodila, kako uresničiti spodbudno, pozitivno okolje.
Partnerske šole v projektu (Osnovna šola Naklo iz Slovenije kot koordinatorica, Scuola secondaria di 1 grado Padre Pio Altamura iz Italije, Siauliu logopedine mokykla iz Litve, Yumrukaya Ozel Egitim Uygulama Merkezi iz Turčije in Zavod za gluhe in naglušne iz Ljubljane) smo zaznale podobno problematiko na področju vzgojnega delovanja. Izhajali smo iz dejstva, da so izzivi v šolskem okolju večinoma obravnavani in reševani sporadično, pogosto imamo celo občutek zmede in nemoči. Vse to nas je vodilo k ideji o pripravi modela vzgojnega delovanja oz. preventivnega programa, s katerim bi tako učenci kot učitelji ozavestili pozitivne veščine in načine razmišljanja. Prepričani smo, da dobro osmišljen, organiziran in s strani vodstva podprt preventivni program lahko prepreči nezaželeno delovanje učencev, hkrati pa s ponotranjanjem vizije oz. konceptov delovanja in pozitivnih veščin lahko dosežemo zelo spodbudno učno in delovno okolje.
Glavni cilj projekta Jaz zmorem, ti zmoreš, midva zmoreva še več je bil pripraviti jasen in uporaben dokument s preventivim modelom oz. programom, ki ga lahko katera koli šola uporabi za vzpostavitev pozitivnega šolskega in delovnega okolja. Na podlagi zelo različnih izkušenj partnerskih držav in njihovih šolskih politik kot tudi dragocenih izkušenj pri obravnavi posameznih problemov smo pripravili preventivni program, ki je uporaben za kateri koli šolski sistem ali kulturo. Program, ki ima svoje teoretično izhodišče v pozitivni psihologiji, smo izpostavili pomen pozitivne šole in dobrega počutja tako za učitelje kot učence, saj smo prepričani, da je izvor uspeha predvsem v zadovoljstvu s šolo oz. službo. V njem smo zbrali metode in strategije vzgojnega delovanja, ki jih lahko učimo, predlagali smo ponotranjanje temeljnih in pozitivnih vrednot, opisali pohvale, pomen gibalnih sposobnosti otrok in podporo širše skupnosti (staršev in lokalnega okolja). Dodali smo še navodilo, kako v 50 korakih implementirati program v šolo in kako ga tudi evalvirati (dodani so primeri kratkih evalvacij in vprašalnikov za učence, učitelje in starše). Ponudili smo tudi odgovore na pogosto postavljena vprašanja.
V partnerstvu smo pripravili tudi zbornik primerov dobre prakse, ki smo ga okrepili z video posnetki. V dveh letih je tako pet šol zbiralo, preskušalo in razvijalo ter razširjalo izkušnje, primere dobre rabe in znanja o različnih metodah, dejavnostih in modelih, povezanih z vzgojnim delovanjem. Osredotočili smo se tudi na učence s posebnimi potrebami, saj smo pripravili dejavnosti, primerne zanje in za njihove potrebe. V dveh letih se je na šolah veliko dogajalo - začeli smo z idejo izboljšanja šolskega in delovnega okolja in pozitivna povratna informacija tako otrok kot učiteljev in staršev nam je dala novo energijo za delo, predvsem pa željo, da razširimo svojo idejo, saj resnično deluje. Spletna stran projekta: http://projektosnaklo.splet.arnes.si/ Učilnica z gradivi: http://moodle.zgnl.si/login/index.php FB: https://www.facebook.com/wecandomuchmore/
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prejeli smo jabolko kakovosti za 2018! |
|
Projekt Erasmus+ z naslovom Jaz zmorem, ti zmoreš, midva zmoreva več je nacionalna agencija Cmepius 6. decembra 2018 prepoznala kot eno najbolj izstopajočih ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Obiskal nas je Miha Podgornik |
|
Za vse tiste učence, ki so uspeli opraviti vse obveznosti in ne izkoristiti kupončka za opravičilo, smo v ponedeljek, 11. 6. 2018, povabili posebnega gosta, ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Da povezanosti: Kamišibaj |
|
Tokratni dan povezanosti je bil posvečen Kamišibaju - malemu papirnatemu gledališču, ki izvira z Japonske. Učenci, so morali med glavnim odmorom ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tek podnebne solidarnosti |
|
V okviru ponedeljkovega dneva povezanosti smo skupaj tekli za Zemljo. V Naklem se je tekla udeležilo okoli 190 tekačev, ki so skupaj pretekli 276 km.Hvala ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tekli smo za Zemljo - PŠ Podbrezje |
|
S pretečenimi 35 km 400 m smo gradili kroge solidarnosti okoli planeta Zemlje. Teka so se udeležili vsi učenci šole in bili pri tem zelo uspešni in ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kaj za 2 evra? |
|
Tokratni dan povezanosti z naslovom Kaj za dva evra, ki smo ga izvedli v petek, 23. 3. 2018, je odlično uspel. Učenci ste morali prinesti iz papirja izrezan ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kaj za 2 € ? - PŠ Podbrezje |
|
Dan povezanosti smo namenili izobraževanju o denarju in kako pametno ravnati z njim. Učenci so zelo uživali, najbolj jih je zanimalo, kaj bi drugi učenci ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
O Pr'skirc na Infodromu |
|
Kako so našo skirojnico opazili in predstavili v dnevniku za otroke Infodrom? Vabljeni k ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Imamo Pr'skirc! |
|
Pr'skirc je nova skirojnica, za katero so učenci prek šolske skupnosti dali pobudo v lanskem šolskem letu. Šest tisoč evrov vredna naložba, za katero je ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. dan povezanosti: Slovenski košarkarski junaki |
|
V ponedeljek, 18. 9. 2017, smo med glavnim odmorom v jedilnici praznovali uspeh slovenske košarkarske reprezentance. Učenci so prinesli številne ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Obiskal nas je Arne Hodalič |
|
Gost zaključne prireditve, s katero smo v projektu Jaz zmorem, ti zmoreš, midva zmoreva več sklenili dneve povezanosti, je bil svetovno znani fotograf, ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. dan povezanosti: Papirnato nebo |
|
Deveti dan povezanosti smo v sredo, 7. 6. 2017, povezali s papirnatimi letali in tekmovali, kdo je izdelal najboljše letalo, ki je tudi najdlje poletelo, ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iskali smo pare, predvsem pa obuli različne nogavice |
|
Tokratni dan povezanosti smo povezali z iskanjem parov. Svojo povezanost smo pokazali z različnimi nogavicami - učenci in učitelji, še celo ravnatelj, ste ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Povezani v pisanih nogavicah |
|
Današnje muhasto vreme smo polepšali s pisanimi nogavicami in se pozabavali s pari. Sneguljčica je hitro našla 7 palčkov, maček Muri muco Maco, ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ustvarili smo mavrico |
|
V sklopu 5. dneva povezanosti smo v sredo, 29. 3. 2017, med glavnim odmorom na šolskem igrišču plesali z živobarvnimi dežniki, učenci so prinašali liske ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pod isto streho v mavričnih barvah - PŠ Podbrezje |
|
Otroci so z dežnikom v roki, polni energije zaplesali na šolskem igrišču in ustvarili mavrico. Brez težav so zapisali tudi nekaj o sebi in o svojih ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zbornik primerov dobre prakse |
|
V priponki je zbornik z učnimi pripravami, s katerimi smo v šolah, ki so del projekta, uvajali idejo preventivnega delovanja, spodbudnega učnega okolja in ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vabilo na mednarodno konferenco, Brdo, 19. 4. 2017 |
|
Mednarodna konferenca “Jaz zmorem, ti zmoreš, midva zmoreva več”Kako preseči klasični “papirnati” vzgojni načrt in ga pripraviti tako, da bo ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dobili zmagovalca natečaja za novo skirojnico |
|
Na šolski natečaj za zasnovo skirojnice je prišlo 30 idejnih rešitev, ki so izkazovale veliko mero domišljije, praktičnost in izvedljivost, kar nas zelo ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Podelili smo priznanja za srčna dejanja |
|
V decembru smo udejanjali in širili srčna dejanja, tako učenci kot zaposleni. Tako smo na primer povabili naše upokojence za cel dan v šolo in jim ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Obudili smo idejo Daj naprej! |
|
Tudi letos smo konec novembra začeli širiti srčna dejanja. Lani začeto in zelo dobro sprejeto akcijo Daj naprej!, s katero smo ves december razveseljevali ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. dan povezanosti: Evropski dan jezikov |
|
V ponedeljek, 26. 9. 2016, je bil evropski dan jezikov, ki smo se ga spomnili tudi na naši šoli, hkrati pa smo organizirali prvi letošnji Dan ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Obeležili smo evropski dan jezikov – PŠ Podbrezje |
|
Spoznavali smo Evropo, izdelovali zastavice evropskih držav, uživali v njihovi raznolikosti in iskali odgovore na zapisana vprašanja. Učenci so povedali, ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zabavna igra gumi tvist se je prebudila – PŠ Podbrezje |
|
Nekoč zelo popularna igra med dekleti, se je znova prebudila. V skakanju uživali vsi, deklice, dečki in tudi učiteljice. Tudi v prihodnje bomo še večkrat ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. dan povezanosti: Skakali smo gumi tvist |
|
Na šolo smo sredi septembra dobili 500 metrov raznobarvne elastike, ki smo jo razrezali na 4 metre dolge kose, zavezali in dobili 125 gumi tvistov ter začeli ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. a užival v nagradi |
|
V torek, 21. 6. 2016 smo učenci 7.a razreda dobili nagrado za najboljši moto razreda, ki se glasi - Sinergija - skupinska energija. Na voljo smo imeli tri ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. c s cute sladko nagrado |
|
Ko so učenci 8. c oblikovali geslo Mi smo baker (Cu) + telur (Te) = CuTe, s katerim so se potegovali za nagrado za najboljše geslo za sinergijo, verjetno ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lov 9. b za zakladom |
|
Le nekaj dni pred koncem šolskega leta, in sicer v petek, 10. 6. 2016, so učenci 9. b postali ujetniki OŠ Naklo. Da bi se uspešno rešili iz šole in ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spletni vprašalnik |
|
Ob koncu šolskega leta je čas za evalvacijo.Za učence je na spletni strani: https://www.1ka.si/a/98559
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sklepna prireditev - Skupaj praznujmo! |
|
V ponedeljek, 30. 5. 2016, smo izvedli zaključno prireditev prvega leta projekta Jaz zmorem, ti zmoreš, midva zmoreva več z naslovom Skupaj praznujmo. ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. dan povezanosti: Dan prijateljstva in ljubezni! |
|
V petek, 20. 5. 2016, smo imeli še 3. dan povezanosti, zato smo med glavnim odmorom na šolskem igrišču pripravili dejavnosti z naslovom »Dan prijateljstva ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ljubezen in prijateljstvo v zraku – PŠ Podbrezje |
|
Naše igrišče se je odelo v odtenke rdeče barve in v zraku se je čutila ljubezen in prijateljstvo. učiteljice PŠ ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. dan povezanosti: Združeni v raznolikosti! |
|
Dan Evrope, 9. 5. 2016, smo zaznamovali tudi na naši šoli. Med glavnim odmorom smo na šolskem igrišču pripravili dejavnosti pod skupnim geslom »Združeni ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. dan povezanosti: Združeni v raznolikosti! - Duplje |
|
Tudi v Dupljah so obeležili dan Evrope in združeni v raznolikosti plesali med glavnim odmorom.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Modruj, rimaj in se zabavaj! |
|
Svetovni dan Zemlje, petek, 22. 4. 2016, smo združili s sobotnim svetovnim dnevom knjige in pripravili dan povezanosti. Med glavnim odmorom smo na ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zmagovalec nagradne igre za najboljši moto |
|
Vse razrede na predmetni stopnji, ki ste v okviru kulturnega dne zapisali geslo in se s tem potegovali za nagrado, obveščamo, da je zmagal 7. a, in sicer z ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dan odprtih vrat |
|
Večina oddelkov na šoli je danes za starše pripravila krajši program, povezan s konceptom sodelovanja in sinergije, ki jo lahko s sodelovanjem ustvarimo. ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spletna stran projekta |
|
Projekt ima tudi svojo spletno stran, na kateri vsi partnerji objavljajo svoje izkušnje, poročila o dogodkih in fotografije. Vabljeni k ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pomen vzgojnega delovanja |
|
Predstavitev dela učencev v okviru dneva odprtih vrat je ena izmed dejavnosti, ki jih od začetka šolskega leta pripravljamo za učence in zaposlene ter so ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Učilnica z gradivi |
|
V okviru projekta smo sonovali tudi učilnico, v katero shranjujemo vsa gradiva, ki nastajajo. Gradiva so v slovenskem in angleškem jeziku. Dostopna bodo tudi ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Praznovanje srčnih dejanj |
|
Od novembra do konca decembra smo se učenci in učitelji vključili v akcijo Daj naprej!, s katero smo želeli med seboj širiti srčna dejanja. V torek, 22. ... |
|
|
|
|